Werkwijze

Wat kunt u van ons verwachten?
  • Oriënterend gesprek. Een persoonlijke kennismaking om persoonlijke wensen te bepalen vinden wij belangrijk.
  • Aanmelding. Invullen van formulieren en inleveren van documenten.
  • Benoeming door de kantonrechter. De werkzaamheden kunnen beginnen na de onderbewindstelling door de Kantonrechter.
  • Leefgeld. Nadat wij voldoende gegevens hebben ontvangen van de cliënt, respectievelijk zijn begeleider kunnen wij een budgetplan opstellen en bepalen welke ruimte er is voor leefgeld.
  • Het is verplicht dat wij in het bezit worden gesteld van een kopie van een geldig legitimatiebewijs (paspoort of ID-kaart!)
  • Eigen bankrekening voor cliënt. Wij openen een bankrekening op naam van cliënt waarvan hij of zij een pinpas krijgt. Het leefgeld zal naar deze rekening overgemaakt worden.
  • Een tweede bankrekening. Op deze betaalrekening zal het inkomen binnen komen en de vaste lasten van worden betaald. Wij schrijven uitkeringsinstanties, respectievelijk salarisinstanties van werkgevers aan om de uitkering of het salaris op de betreffende betaalrekening te storten. Aan woningverhuurders, respectievelijk hypotheekverstrekkers, energieleveranciers, zorgverzekeraars e.d. zenden wij bericht dat zij de maandelijkse lasten van de betaalrekening kunnen incasseren.
  • Belastingen, toeslagen en subsidies. Wij regelen wel belastingaangiften, bijstand, respectievelijk bijzonder bijstand, toeslagen en huursubsidies. Ook eventuele verzoeken tot kwijtschelding van lokale belastingen.
  • Instanties: Wij zijn geen maatschappelijk werk. Dit betekent dat cliënten met persoonlijke problemen door ons worden doorverwezen naar maatschappelijk werk of andere hulpverlenende instantie.
Wat kunt u niet van ons verwachten?
  • Schuldhulpverlening. Wij willen en kunnen geen schuldsaneringen doen. Hiervoor kunt u terecht bij uw gemeente.
  • Identiteitskaart/paspoort. Wij kunnen geen identiteitskaart of paspoort aanvragen. U dient dit zelf bij de gemeente te regelen.
  • CWI. Wij kunnen u niet aanmelden bij het CWI. U dient dit zelf te doen.
  • DigiD. Wij kunnen en mogen geen DigiD voor u aanvragen. U dient dit zelf te doen.
  • Medische gegevens en afmelden zorgkantoor. Wij zijn verantwoordelijk voor uw financiële gegevens. U dient zelf uw medische gegevens aan te leveren en indien  nodig af te melden bij het zorgkantoor.
  • Inschrijven in de basisadministratie in een gemeente. U dient dit zelf te doen.
  • Huisvesting. Wij regelen geen huisvesting voor u. U dient dit zelf te doen.

Contact

Peters Bewindvoering
Juliette Peters

Postbus 379
3300 AJ  Dordrecht

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
078 645 3773